Providers moeten klanten duidelijker informeren bij contractwijziging

Telecomproviders moeten hun klanten duidelijker gaan informeren als hun contract wordt gewijzigd. Als een klant niet akkoord gaat, moet hij het contract kostenloos kunnen beëindigen.

Dat staat in nieuwe regels die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag heeft gepubliceerd.

In het verleden konden telecomproviders er bij contractwijzigingen vanuit gaan dat klanten instemden met wijzigingen, tenzij zij hier actief tegen protesteerden. Volgens de ACM was het voor klanten vaak ook onduidelijk als hun contract werd gewijzigd.

Vanaf nu moeten klanten actief akkoord gaan met wijzigingen in hun contract, zoals een verlenging van de looptermijn. Ook moeten providers hun klanten minstens een maand van tevoren informeren over veranderingen.

De ACM zegt via zijn consumentenloket ConsuWijzer regelmatig klachten te ontvangen over onverwachte contractwijzigingen.

“Iedereen met een telefoonabonnement moet erop kunnen vertrouwen dat zijn telecomaanbieder goede informatie geeft over wijzigingen in het contract”, zegt bestuurslid Henk Don van de ACM. “Als dat nodig is, treden we op tegen telecomaanbieders die zich niet aan de regels houden.”

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar boven
Scroll naar top